Friday, December 16, 2011

Peduli

aku memang peduli…peduli pasal orang yang peduli pasal aku..tapi kadang-kadang orang yang aku peduli tak pernah pun pedulikan aku..ah, persetankan saja..yang penting aku peduli..baru sekarang aku mengerti erti sunyi..ya, sepi..bila mana saat yang lain pergi dan aku masih disini menggenggam memori..detik ini aku mula mencari yang hilang..mencari mereka-mereka yang nama mereka pernah tertulis dalam lipatan buku-buku ku..mulalah bertandang rasa yang ku selindung disebalik gelak tawa selama ini..ya, rindu..rindu pada teman sepermainan dan seperjuangan yang dulu..masing-masing telah melakar cerita hidup sendiri..aku? ah..usah ditanya..bila aku jejak kaki di pekan kecil ini…mulalah hati rasa dicarik-carik..berkoyan-koyan rindu yang membuak-buak..mula la aku tercari-cari suara-suara yang pernah mewarnai hari-hariku dulu..gelak tawa mereka..ya, itu yang aku rindu! Maaf sahabat andai kadangkala aku menyepi..bukan aku lupa, tapi aku manusia..manusia yang kadang-kadang tidak tahu meluah rasa..ya, itu aku! Insan yang tidak tahu meluah rasa! Tapi aku ingin kalian tahu…kalian sentiasa di hati..walau kita jauh beribu batu sekalipun…kenangan yang pernah tercipta mustahil kan luput begitu sahaja dari peti memori..

dedikasi buat teman-teman yang sedar kewujudan aku dalam kamus hidup mereka!

0 comments:

Post a Comment