Tuesday, July 12, 2011

eNgLisH sTuDieS!

waa...long time no update..klaw bkn sebab Aisyah Syazana,aku x update blog ney..XD
okok..straight to the point (bajet TeSL pla..XD)..english studies, 1 of my fav subject kat maktab ney..walaupown kdg2 aku ney agak liat nak hfl2 literature devices tapi kalw cmpare ngan sbject len, sbjct ney je la aku rasa aku bleh enjoy...xtaw la sbb apa..lecturer dya bez kowt..agaga...this sem ktaorg stdy sal nvel Mango Season..





nvel ney psl arrange marriage dalam kaum India..bleh thn best ar jgak cter dya..LOVE MARRIAGE vs ARRANGED MARRIAGE..then timbul la pla soalan ney.."have you ever thought about your marriage?" memang agak diluar jangkaan la soalan yg lecturer aku bg ney..my answer is................

YES! I've thought about my marriage...zzz..salah meh klaw aku fkir sal khwin, xsmstinya aku fikir sal kawin aku dh nak kwen..nononono...it's not like that...aku start fikir ney since secondary school kowt..hahaha...gete pla taw..hahahaha...actually, i want to plan my life properly..kawen ney bkn bnda main2 baii...soal hidup ney! i want the best in my life, i want to make my parents happy and proud with me, if not me who else..????? lagipown,org2 yg ada kat sekeliling aku membuatkan aku fikir pasal bnda ney..(mcm ayt nvel lak..XD)...bila aku blek rumah or bila aku attend wedding day sedara mara aku..adala suara2 yg akn cakap "ain, jangan kawin awal-awal, kerja dulu..kasi senang dulu parents kaw" okokok...tu 1..from mama pla " klaw maw cri hsband cari yg ada kerja, make sure personaliti bagus..klaw x,nant jadi mcm ________________ pla"(lbey kurg mcm tu la ayat my mum..bila aku dgr semua2 tu, aku trus jadi takut pla..klaw ad yg maw jadi more than friend, i take time to accept them..tapi skrg lain la..since aku break dulu..sampai skrg la aku trauma maw couple..FOBIA CHENTA la katakan..lagipown akak-akak usrah dh motivate and share mcm2...what is the pro's and cont's couple ney and of course apa actually pandgn Islam dlm bab2 couple ney...since that..i've change =)






owkey for me, both arrange and love marriage ok..as long as we know how to handle it after married..tgh2 bwat kerja ngan member2 aku td pagi..ktaorg pown sbok berangan psl isu ney..hahaha...mmg agak gempak la diskusi ilmiah aku Aina, Kak Dolor and Mon tadi..haha..
what we want is- thn pertama kawen, every month kena clbrate anniversary..dinner + bunga + kek
-second year, start bwat every year..dh xbleh nak bwat every month coz dh ada ank..hahhahaha
agak bangang la...





so..pasal soal kwen mawen ney..aku berserah ja..so far, i still not found someone yg bleh replace tmpt yg kosong 2..sebab?? bnyk la sebabnya.. susah doe nak cari..hahaha...nak tunggu dya ka?? ntah la..dya xtaw pown aku tunggu dya, tup2 dya jmpa someone else..gigit jarila saya...hahahahahaha..=D
papa pown, i want to leave the past..i don't want let the past hinder my future (choo, sya pnjm ayt kamu k..)
yg sudah tu sudah..
i will not give up!!
lookin' for that diamond in the rough=D

0 comments:

Post a Comment